Shoppailijoita siivottuun verkkokauppaan

Nyt alkaa verkkokauppa olla siivottu, menneen sesongin tuotteet on piilotettu ja ajankohtaisia kauden tuotteita lisätty. Mutta missä shoppailijat? Tässä muutamia hyviä vinkkejä myynnin- ja kävijämäärän lisäämiseen.

Verkkokaupan yleisilme

Pidä huoli, että verkkosivujen yleisilme ja luotettavuus on  kunnossa. Yhteystiedot ja aukioloajat ovat reaaliajassa, sivuilla ei ole kirjoitusvirheitä ja ulkoasun värit ovat yhteen sointuvia. Tuotekuvat ovat laadukkaita ja tarkkoja.

Ostohalua herättävät tuotteet ovat tietenkin yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyntivalteista.

Seuraavissa uutiskirjeissä ajankohtaisten asioiden lisäksi käydään läpi aina yksi HOUKUTTELEVA TUOTE -osio, josta saat vinkkejä kustakin osa-alueesta:

TOIMITUSALUE JA KULJETUSMAKSU
TUOTTEIDEN NIMET
TUOTEKUVAUKSETJA HINTA
LAADUKKAAT TUOTEKUVAT

MAINOSTA VERKKOKAUPPAASI

Moni asiakas tulee (ja tulisi) verkkokauppaasi siis omien verkkosivujesi kautta. Linkitä verkkokauppasi sivusto valikkoon ensimmäiseksi, esim. “Verkkokauppa”, “Verkkokauppaan” tai “Osta verkkokaupasta”. Jos sivullasi ei ole valikkoa, tee etusivulle mahdollisimman ylös korostettu painike, jota klikkaamalla pääsee verkkokauppaan.

Luo mainoskampanjoita Instagramissa ja/tai Facebookissa. Ohjaa mainoksilla ostoksille verkkokauppaan. 

Menestyneimmillä eKukka-verkkokaupoilla yhteistä on se, että monilta löytyy suora linkki omilta verkkosivuilta eKukka-verkkokauppaan ja he mainostavat eKukkaa myös somekanavillaan.

VINKKI: OSTA NYT -PAINIKE FACEBOOKIIN

Voit tehdä Osta nyt -painikkeen yrityksesi Facebook-sivulle (ohjeet tietokoneelle):

1. Klikkaa Facebook-sivullasi “Muokkaa toimintokutsua” painiketta
2. Valitse “Muokkaa painiketta”
3. Valitse “Osta nyt”
4. Lisää kauppasi verkkokauppalinkki sivustoksi

Seuraa meitä somessa